Hej alla dansare och föräldrar!

Nu är terminen i full gång och jag har jobbat med mina koreografier i alla dansgrupper från 6 år. Vi har redan kommit långt och många av danseleverna ser fram emot att uppträda. Uppdelningen för vårens uppträdanden ser ut så här:

Dansens dag, Stortorget Malmö 25/4
Street 9-12 år
Street 13-18 år

Kulturskolans dag, Skurup 27/5
Balett 6-8 år
Balett 9-12 år

Palladium, Malmö 3/6
Jazzdans 6-8 år A+B
Jazzdans 9-12 år N1+N2
Jazzdans 13-18 år

Info om scenkläder, tider osv kommer längre fram.

Jag vill påminna om att det är sportlov nästa vecka och då är det ingen dansundervisning.

Jag kommer att gå på föräldraledighet redan nu under lovet och har hunnit kramas med de flesta och vill önska alla lycka till med sina dansuppvisningar och hoppas att vi ses igen nästa år :)

Varma hälsningar 
Graciette Litzberg


Jag hälsar danslärarvikarie Sanna välkommen. 

Sanna har studerat på danslärarutbildningen vid Luleå Tekniska Universitet, en femårig utbildning i danspedagogik. Innan dess gick hon danslinjer vid Härnösands Folkhögskola och Gotlands dansutbildningar. Sanna började dansa som ung och har varit aktiv som ledare i olika föreningar sedan 2003. Sanna har även arbetat på estetiska programmet på C4 gymnasiet och som danspedagog för mellanstadie- och högstadieskolor i Kristianstad. Under sina år som dansaktör har Sanna deltagit i flera olika projekt och föreställningar både som dansare, koreograf och producent.

Sannas mail- och telefonuppgifter läggs in här på bloggen när hon börjar jobba v.9.