PALLADIUM 2022 

Hej alla dansare i balett 6-8 år, jazzdans 6-8 år A+B samt dansintensiv.

Nu börjar det dra ihop sig till föreställning på Palladium- jättekul!

Nedan kommer information om tider och scenkläder

Var: Dansstationen, Palladium, Södergatan 15 i Malmö (bredvid Åhlens)

När: Onsdag 1 juni kl.18.00, föreställningslängd ca 1 tim
Balett 6-8 år+jazzdans 6-8 år A och B ska vara på plats kl.15.45
Dansintensiv
ska vara på plats kl.15.15

Behöver man ansöka om ledighet från skolan kan jag dela ut en lapp med min underskrift på för att ge till berörd lärare. 

Vi har reptid på scenen med ljud- och ljustekniker, därför är det viktigt att alla är på plats i tid.

Hur:
Vi möts på plats och jag tar emot dansarna. Jag behöver 4 hjälpföräldrar som kan följa med mig och dansarna ned till logen. I logen kommer vi att hänga av oss och se till att alla går på toa osv. Sedan kommer vi att tillsammans gå upp för att öva en gång på scenen med ljud- och ljustekniker. Efter det hinner dansarna dricka lite vatten och äta en medhavd frukt/smörgås.

Efter att föreställningen är slut går jag och hjälpföräldrarna ned med dansarna till logen för att hämta tillhörigheter samt byta om från sina scenkläder till egna kläder. Sedan går vi tillsammans upp till publikfoajén där föräldrar får ta emot sina barn.

Alla dansare ska komma ombytta med sina scenkläder på och rätt håruppsättning. Jag kommer att dela ut scenkläder i samband med lektioner v.21. Dessa tar ni då med hem.

Balett 6-8 år ska ha: vita eller ljusrosa balettskor eller ankelstrumpor, vita eller ljusrosa trikåer/tights. Håret ska vara uppsatt i en knut (tofs om man inte kan ha knut). Ni får låna balettdräkt med tyllkjol från kostymförrådet.

Jazzdans 6-8 år ska ha: vita cykelbyxor/avklippta leggings och barfota. Valfri flätad frisyr (om man inte kan fläta upp hela håret så kan man ha delar av håret flätat. Så länge det inte kommer hår i ögonen). Ni får låna klänningar från kostymförrådet.

Dansintensiv: svart linne/dansdräkt, svarta leggings/avklippta leggings. Svarta strumpor. Halvuppsatt hår. Klänningar får ni låna från kostymförrådet.

Sammanfattat att ha med: komma ombytt och med rätt håruppsättning, vattenflaska, frukt/macka samt egna kläder att byta om till.

Du som vill vara hjälpförälder är välkommen att anmäla dig till mig via epost. Alla hjälpföräldrar kommer att se föreställningen. Ni kommer att kunna sätta er på plats strax innan publikinsläppet. (jag tänker främst föräldrar från 6-8 års grupperna. Dansintensiv klarar sig själva:))

Med vänliga hälsningar,
Graciette Litzberg

graciette.litzberg@skurup.se
073-649 22 71