Välkomna till en ny termin!

Nästa vecka (v.5) drar terminen äntligen igång och vi har saker att hålla koll på. 

För er som går dansar på Tisdagar: Danslektionen nästa vecka (V.5) är tyvärr inställd på grund av en schema-krock. Vi ses först v.6!


Lokalbytet: 

Vi kommer hålla till i Rutgerskolan och använda två olika lokaler beroende på vilken dag det är. På måndagar är vi i aulan som ligger på andra våningen i huset. På tisdagar och torsdagar är vi gympasalen som ligger på markplan. 


Vi använder alla samma ingång: den som är ligger inne på skolgården och bakom Resturang Rutger. Jag kommer sätta en skylt på dörren så ni vet när ni hittat rätt. Precis som förra terminen möter jag upp alla dansare och föräldrar vid entrén när det är dags för er danslektion eftersom vi inte får vara för många i korridorerna samtidig. 

Som vi mailat ut om tidigare är schemat lite ändrat pga. lokalbytet. Klicka på ”SCHEMA/ANMÄLA” här på bloggen för att se aktuellt schema. 


Stödföräldrar till barndans A,B & C 4-5år:

Precis som förra terminen får vi inte ha väntande föräldrar i korridorerna på grund av covid. Därför kommer vi till varje lektion ha en stödförälder som följer med mig och barnen in i Rutgerskolan. Detta eftersom jag behöver hjälp med på/av-klädnad, toalettbesök m.m. Om det är någon vecka ni inte kan får ni såklart byta med varandra! Kolla gärna schemat för stödföräldrar här på bloggen under fliken ”Barndans/Stödförälder”. Samma schema kommer även finnas vid entrén till Rutgerskolan. 


Sjukanmälan:

Eftersom entrédörrarna kommer vara låsta utifrån och ni själva inte kan springa in är det extra viktigt att ni hör av er om ni inte kan komma på någon lektion. Detta gäller även om ni är försenade och kommer några minuter efter vi startat. Det finns ingen dörrklocka att ringa på i Rutgerskolan och jag hör inte alltid min mobil när lektionen startat. Meddela mig på sms (0706-488771) eller mail (sanna.gren@skurup.se) så jag vet vilka som ska släppas in.    


Tänk på att vi fortfarande är extra försiktiga = stanna hemma vid minsta symptom, tvätta händerna och håll avstånd. 


DISTANSUNDERVISNING: 

Nästa vecka börjar vi med dans på distans med grupperna Jazz 13-18år, Jazz N2 9-13år & Dansintensiven! Kulturskolan har distansundervisning för alla grupper/elever som är i högstadie-åldern och uppåt pga. covid begränsningar. Vårt dansade kommer därför ske digitalt fram till sportlovet (kanske längre). Förhoppningsvis kommer vi kunna ses IRL i mitten av terminen men man vet aldrig.  


Vad vi ska göra och hur det går till kommer ni få veta när vi haft vårt första digitala-möte som är:

Jazz 13-18år: Måndag den 1/2 - kl 19.20-20.10

Jazz  N2 9-12år: Torsdag den 4/2 kl 18.00-18.30


För att vi ska kunna ses via videolänk behöver jag en mailadress till eleven (alternativt till en förälder där jag snabbt kan nå eleven på utsatt tid). Skicka mailadressen ni vill bli kontaktade på senast måndag 1/2 kl.15.00.  Det går bra att maila adressen till sanna.gren@skurup.se eller att sam:a den till 0706-488771. 

När jag fått er mailadress kommer jag skicka en länk som bjuder in till ett microsoft teams möte. Ni behöver inte ladda ner en app eller starta ett konto för att kunna ansluta till mötet utan det sker direkt via webbläsaren. Använder ni en mac-dator funkar det inte i Safari, utan ni behöver t.ex. Chrome.  


Jag förstår att distans-arbetet kräver viss teknikutrustning. Har ni svårigheter med detta kontakta gärna mig så kan vi säker komma på en lösning. 



Vänliga hälsningar, 

Sanna Gren

sanna.gren@skurup.se

0706-488771

Kommentarer