Dans på distans

Hej alla danselever!

Jag har fått rethosta efter min förkylning och eftersom folkhälsomyndigheten rekommenderar att en stannar hemma tills en varit symptomfri i två dygn kommer vi inte kunna ses fysiskt denna veckan heller. 

Men jag tänker att vi kan köra lite dansundervisning på distans. Det är säkert fler av er som sitter hemma med förkylningar så på det här sättet kan vi alla få dansa, tillsammans men på säkert avstånd. 

Dans på distans kan göras på många sätt men under veckan börjar vi med det här:
 
  1. Ni som har koreografier vi i vanliga fall arbetar på under lektion kommer få dem på film via mail. Till filmen kommer ni kunna dansa med och lyssna på mig när jag ger tips på saker att tänka på.
  2. Barndans-grupperna kommer få ett uppdrag som de kan utföra tillsammans med föräldrar.   
  3. Om det finns tid kommer jag lägga upp 3 rörelser eller steg. Ett street steg, ett jazz steg och ett balett steg. Dessa kan ni se som veckans utmaning, något att öva på hemma och briljera med nästa gång vi ses i danssalen. 

Vad som gäller just er grupp kommer ni få mail om så fort jag har det klart, det tar tid att fixa material till alla grupper men jag jobbar så snabbt jag kan.

Sammanfattning: All dans är på distans denna veckan. Roliga klipp och dansutmaningar kommer via mail inom en snar framtid. 

Varma hälsningar,
Sanna Gren 
Skurups Kulturskola
sanna.gren@skurup.se
070-6488771