Dansens dag info för grupperna: Street 9-12 & Street 13-18

Hej alla danselever i Street 9-12 och Street 13-18!
Vi börjar närma oss dansens dag vilket är lördagen den 25/4. Detta firar vi genom att åka till Stortorget i Malmö och göra ett framträdande ihop med dansare från andra skolor och föreningar. Jag har gärna med mig en stödförälder som kan hjälpa mig under dagen, så föräldrar hör av er på min mail: sanna.gren@skurup.se om ni kan tänka er att hänga med.

Just nu är det lite osäkra tider för kulturevenemang/folksamlingar på grund av coronaviruset. Det kan hända att detta evenemanget ställs in men än så länge har jag inte fått någon sådan information. Därför delar jag detta med er nu, i fall att inget ställs in och dansens dag firas som vanligt. 

Under dansens dag kommer både professionella dansare och olika typer av danselever vara på plats, det kommer därför ske många olika aktiviteter samtidigt. För oss ser schemat ut så här:

08.40 Samling vid Skurups Station. Vi åker gemensamt in till Malmö, ni står för inköpet av er biljett på egenhand. Tåget går 08.47.

09.45 – 10.45 Samling i Palladiums foajé. Här kommer ni kunna lämna väskor eller annat som ni inte vill bära på under dagen. Tänk på att inte lämna värdesaker. När ni dansar kan jag ha uppsikt över mobiler och plånböcker osv.

11.00 – 11.55 Vi tittar på tre korta dansföreställningar på Stortorget. Mer info kring dem kan ni hitta på denna länk: http://dansstationen.nu/sv/25-april-dansens-dag/

12.00 – 13.20 Vi och andra dansgrupper dansar på Stortorget. Efteråt går vi tillbaka till Palladium för att hämta våra saker, sedan tar vi oss hem tillsammans.

Vi har fått ett erbjudande att se en dansföreställning kl 18.00 på Palladium för ett billigare pris eftersom vi medverkar under dagen. Detta erbjudandet kräver att ni anger en kod vid biljettköpet, jag mailar den till er alla. Erbjudandet gäller bara er, alltså inte föräldrar eller vänner som inte är med och dansar. Jag kommer inte ha möjlighet att stanna kvar i Malmö och gå på föreställningen så vill ni se den gör ni det på egen tid.

Om ni inte kan vara med under dagen är det bra om ni hör av er till mig! Om ni vill ta er till och/eller från Malmö på egenhand eller i sällskap av förälder så vill jag också veta det så att vi kan ha koll och ta hand om varandra på bästa sätt.

Kostym (detta kan ni ha på er under hela dagen iom att vi inte har omklädningsrum)

Street 13-18 år ”LoveStoned”
Elev ordnar hemifrån: svarta jeans eller tjockare leggings, ljus tröja eller t-shirt utan stora tryck, gympasko/sneakers. Halvuppsatt eller uppsatt hår. Skjorta eller tjocktröja knuten runt midjan.

Street 9-12 år ”Friend like me”
Elev ordnar hemifrån:
Andarna: Ljusblå tröja, blåa jeans eller andra byxor, gympasko/sneakers, uppsatt eller halvuppsatt hår.

De som inte är ”Andar”: skjorta/långärmad tröja gärna som hör ihop med byxor i samma färgton. Färggranna och guldiga detaljer, gympasko/sneakers, uppsatt eller halvuppsatt hår.

Från kostymförrådet: Jag kommer ta med saker från kostymförrådet till en av våra lektioner så får vi se vad som passar, detta kommer vi utveckla och få svar på i ett senare stadie.

Varma Hälsningar
Sanna

Kommentarer